Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Al-Andalus a mozárabové
Jun, Tomáš ; Hošek, Pavel (vedoucí práce) ; Heryán, Ladislav (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám otázkou, zdali můžeme považovat společenský systém al-Andalus za nábožensky tolerantní. Představuji al-Andalus, stát na Iberském poloostrově, ovládaný muslimy arabského a berberského původu mezi lety 711-1492. Soustředím se na období vlády dynastie Umajjovců v 8. až 10. století zvané "Zlatý věk". Chci na skupině mozárabů ("arabizovaných křesťanů") ukázat, že dnešní pohled na toleranci v al-Andalusu je zkreslený jeho vlastními dějinami mýtu. Zabývám se také odkazem al-Andalusu v současnosti, jak mezi křesťany, tak i muslimy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchova a tolerance v díle Johna Locka a Jana Amose Komenského
Schullerová, Nikola ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
NÁZEV: Výchova a tolerance v díle Johna Locka a Jana Amose Komenského AUTOR: Nikola Schullerová KATEDRA: Katedra občanské výchovy a filosofie VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zaměřuje na výchovu a toleranci v díle Johna Locka a Jana Amose Komenského. Cílem práce je představit názory obou autorů na problematiku výchovy a tolerance za použití analýzy pramenné literatury. Názory Johna Locka i Jana Amose Komenského jsou zasazeny do širšího historického kontextu, ze kterého je patrné jejich názorové zaměření a ovlivnění. V závěru práce jsou názory obou autorů porovnány z hlediska vzájemné podobnosti a odlišnosti s přihlédnutím k současné moderní době. Je kladen důraz na základní rozdíl ve vnímání, zaměření a přesah díla Johna Locka a Jana Amose Komenského. KLÍČOVÁ SLOVA: Jan Amos Komenský, John Locke, výchova, tolerance, vzdělávání
Proměny církve v době nastupujícího osvícenství
Žezlo, Martin ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Diplomová práce Proměny církve v době nastupujícího osvícenství pojednává o pokračujících sporech mezi jednotlivými vyznáními v 18. století. Katolická církev, která je zpočátku vnucována všem poddaným i vrchnosti v říši římské, pomalu ztrácí svou dosavadní moc. Její moc nepřímou úměrou klesá v době, kdy se do Čech přes Německo a Itálii šíří Osvícenství. Mění úplně vše, na co bylo nějakým způsobem nahlíženo, a naopak vytváří mnoho nových poznatků. Osvícenství se objevuje již za císaře Karla VI., sice ne v takové míře jako u jeho dcery Marie Terezie, a už vůbec ne jako u jeho vnuka císaře Josefa II., který celou svou říši přetvořil podle svých osvícenských představ. Při těchto reformách dochází postupně k "osvobození" nekatolíků a ke zrušení nevolnictví. Církev se v takové době velmi tříští, vznikají nové pohledy duchovních na katolickou církev i na křesťanství samotné.
Al-Andalus a mozárabové
Jun, Tomáš ; Hošek, Pavel (vedoucí práce) ; Heryán, Ladislav (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám otázkou, zdali můžeme považovat společenský systém al-Andalus za nábožensky tolerantní. Představuji al-Andalus, stát na Iberském poloostrově, ovládaný muslimy arabského a berberského původu mezi lety 711-1492. Soustředím se na období vlády dynastie Umajjovců v 8. až 10. století zvané "Zlatý věk". Chci na skupině mozárabů ("arabizovaných křesťanů") ukázat, že dnešní pohled na toleranci v al-Andalusu je zkreslený jeho vlastními dějinami mýtu. Zabývám se také odkazem al-Andalusu v současnosti, jak mezi křesťany, tak i muslimy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchova a tolerance v díle Johna Locka a Jana Amose Komenského
Schullerová, Nikola ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
NÁZEV: Výchova a tolerance v díle Johna Locka a Jana Amose Komenského AUTOR: Nikola Schullerová KATEDRA: Katedra občanské výchovy a filosofie VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Naděžda Pelcová, CSc. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zaměřuje na výchovu a toleranci v díle Johna Locka a Jana Amose Komenského. Cílem práce je představit názory obou autorů na problematiku výchovy a tolerance za použití analýzy pramenné literatury. Názory Johna Locka i Jana Amose Komenského jsou zasazeny do širšího historického kontextu, ze kterého je patrné jejich názorové zaměření a ovlivnění. V závěru práce jsou názory obou autorů porovnány z hlediska vzájemné podobnosti a odlišnosti s přihlédnutím k současné moderní době. Je kladen důraz na základní rozdíl ve vnímání, zaměření a přesah díla Johna Locka a Jana Amose Komenského. KLÍČOVÁ SLOVA: Jan Amos Komenský, John Locke, výchova, tolerance, vzdělávání
Církevní správa v josefínské době a vliv vydání tolerančního patentu na český venkov
BEČVÁŘ, Stanislav
Bakalářská práce zaměřená na období s časovým ohniskem v roce 1781 se věnuje hlavně osobním vzpomínkám v pamětech pelhřimovských měšťanů a duchovních na předtoleranční a raně toleranční dobu, doplněné o výpovědi pramenů církevní a městské správy. Stěžejním cílem práce je zmapovat vlivy tolerančního patentu a reakce na jeho vydání. V první kapitole se zabývám prostorem v trojúhelníku ohraničeném pojmy náboženství, stát a církev. Na základě prací Zdeňka R. Nešpora, Evy Melmukové, Rudolfa Zubera, Bohumila Zlámala a dalších se tento prostor snažím zasklít mozaikou vybraných aspektů lidského bytí a skrze ní pak nahlédnout do života pelhřimovského měšťana Filipa Ignáce Dremsy a Antonína Štěpána, vikáře Vincence Josefa Rubricia, děkana Vojtěcha Holého a moravečského pastora Jana Szalatnaye, zaznamenaného v jejich pamětech. Jimi se výhradně zabývá kapitola druhá. Pramenným základem se pro tuto práci staly především jejich vydané paměti. Dále archiválie z Vikariátního úřadu Pelhřimov, Farního úřadu Nová Cerekev a Archivu města Pelhřimov uložené ve Státním okresním archivu v Pelhřimově. Tyto prameny, ovšem pouze s doprovodem dosud vyšlých prací na toto téma, mi umožnily další pohled na toleranční patent a jeho vnímání obyčejnými lidmi na přelomu osmnáctého a devatenáctého století.
Soustava a předepisování tolerancí dle ČSN, EN a ISO se zaměřením na přesnost rozměrů a geometrie
JANOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na způsob kontroly rozměrových i tvarových nepřesností, které jsou dány normami. V rámci úvodního výkladu je krátce zmíněna historie a vývoj technické normy u nás. Úvodní část dále obsahuje rešerši problematiky zapisování rozměrovýcha tvarových nepřesností na výkresech podle EN a ISO. V navazující části jsou vysvětleny symboly, základní názvosloví, druhy tolerancí a jejich zápis na výkresech. Další část se zabývá správnou interpretace zápisu výkresu do praxe a soubor obrazných příloh. V závěru práce je uvedena drsnost povrchu.
Etický odkaz vzdělávání o holocaustu v projektech KreBul, o.s.
KREJSA, Zdeněk
Práce se zabývá etickým odkazem vzdělávání o holocaustu v projektech, které realizuje KreBul, o.s. Teoretická část charakterizuje multikulturní výchovu a současný svět jako svět setkávání různých kultur, zaměřuje se na problematiku genocidy Židů za druhé světové války. Ve druhé části teoretického vstupu jsou pak představeny jednotlivé aktivity KreBul, o.s., směřující ke vzdělávání o holocaustu v duchu multikulturní výchovy. V praktické části je posuzováno vnímání a pochopení událostí spojených s holocaustem, se zaměřením na hodnocení přednáškové činnosti. Interpretací a analýzou jednotlivých odpovědí respondentů je získán pohled mladých lidí na téma holocaustu, zejména etický pohled na vzdělávání o událostech konce druhé světové války a vnímání některých etických kategorií (zlo, utrpení).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.